Praktycznie za każdym razem, kiedy zaczynam rozmowę z przedsiębiorcą, którego strona internetowa jest daleko w tyle za konkurencją, słyszę następujące stwierdzenia:
Widzisz drogi przedsiębiorco, nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego firmy decydują się na pozycjonowanie strony i podpisują umowę na 36 miesięcy z fakturą miesięczną np. 3000zł netto.
Tym samym deklarujesz się zapłacić firmie 108 000zł netto czyli 132 840zł brutto, nie mając żadnej pewności, że to dobra inwestycja.
Oczywiście dostajesz przekonywujące informacje, co będzie robione, ile osób będzie pracować nad Twoją stroną, widzisz wykresy wzrostu i mnóstwo danych. Tylko dlaczego zobowiązujesz się współpracować z firmą 3 lata?
Skąd wiesz, że u Ciebie też będą efekty?
Po około 12 miesiącach dalej jesteś w tym samym miejscu, ale nie możesz nic zrobić, bo masz wysoką karę za zerwanie umowy, a firma X pokazuje Ci, że wszystko co było w pakiecie jest robione i potrzeba czasu.
Nawet przy najbardziej zaniedbanej stronie internetowej, 3 miesiące to dużo czasu, abyś mógł stwierdzić, czy dalej chcesz współpracować z daną firmą odnośnie pozycjonowania Twojej strony www.
Możesz zebrać następujące informacje, czy:
Dla każdego z nas słowo „efekt” oznacza coś innego.
Dla jednej osoby efekt, to poprawa pozycji, dla drugiej ilość wejść na stronę, dla trzeciej ilość telefonów z zapytaniem o produkty lub usługę, a dla jeszcze innej po prostu przełożenie na sprzedaż lub zakup.
Pozycjonowanie, to poprawa widoczności Twojej strony, a nie gwarancja zamówień i zarobku.
Skoro google nie daje żadnej gwarancji, to jak firma może mówić Ci o gwarancji efektów?
Poniżej przedstawiam Ci realne, proste przykłady poprawy widoczności stron moich klientów.
Nic nie trwa wiecznie i nikt nie jest idealny
Na spotkaniu pokaże Ci jak wyglądają aktualne pozycje z poniższych przykładów.
Ze względu na istotne frazy i konkurencyjność, podaje tylko same informacje o zmianach pozycji dla danej branży.